پروفیل چارچوب فرانسوی

پروفیل چارچوب فرانسوی

پروفیل فرانسوی چارچوب فرانسه
خواص فیزیکی و شیمیایی میلگرد ساده

میلگرد ساده یک مقطع فولادی است که شبیه به یک میله توپر فلزی است. میلگرد ساده تحت نام A1 نیز بین انواع میلگرد شناخته می شود. میلگرد ساده یکی از محصولات پرکاربرد در صنعت ساختمان است که برای تقویت بتن، ساخت قالب های بتنی، تولید اجزای فلزی و زینت بخشیدن به فضاها استفاده می شود .

 
فهرست مطالب این مقاله
 

چارچوب های فراوانی در بازار وجود دارند ، این محصولات بر خلاف سایر پروفیل ها ، جزو مقاطع باز قرار دارند یعنی اینکه دارای سطح باز بوده و دو انتهای آن به هم جوش داده نشده اند. چارچوب فرانسوی از میان سایر انواع چارچوب ها ، یکی از پرمصرف ترین نوع چارچوب در صنعت ساختمان و درب سازی در کشورمان ایران است.

 
تصویر پروفیل چارچوب فرانسه
 

پروفیل چارچوب فرانسه یک نوع پروفیل مقطع باز است که بر اساس استانداردهای ISIRI7336 و ISIRI7338 تولید می‌شود. این پروفیل به دو گروه ۲ و ۷ تقسیم بندی می‌شود که گروه ۲ برای کاربردهای عمومی و گروه ۷ برای کاربردهای امنیتی و دوجداره مناسب هستند. این پروفیل‌ها علاوه بر ساخت چهارچوب درب و پنجره، در ساخت ویترین فلزی مغازه‌ها، فریم پنجره‌ها، نرده‌کشی‌ها و سپر های خودرو نیز کاربرد دارند.

پروفیل فرانسوی با استفاده از روش رول فرمینگ تولید می‌شود. در این روش، ابتدا ورق‌های فولادی با دستگاه‌های برش به ابعاد مورد نظر برش خورده و سپس با استفاده از غلطک‌های خاص به شکل مقطع پروفیل فرانسوی تغییر شکل داده می‌شوند. طول این پروفیل‌ها معمولا ۶ متر و ضخامت آن‌ها بین ۲ تا ۲.۵ میلیمتر است.

نحوه تولید چارچوب فرانسه به چه گونه است؟

بطور کلی این محصول از ورق سیاه تولید می شود. ورق سیاهی که از آن پروفیل فرانسوی تولید می کنند ، استاندارد St37 دارد . و در فرآیند رول فرمینگ در حین اینکه ورق سیاه گفته شده را از مابین غلتک ها ی بخصوصی عبور می دهند، ورق سیاه با کمک آن غلتک ها شکل چارچوب فرانسوی را بخود می گیرد. زاویه غلتک های دستگاه رل فرمینگ را می توان طوری تنظیم نمود که بتواند شکل هندسی سایر چارچوب های رایج دیگر را نیز تولید نماید.

– ابعاد چارچوب فرانسوی

ابعاد پروفیل درب فرانسوی بستگی به نوع کاربرد آن دارد. معمولا این پروفیل‌ها در اندازه‌های ۲۰ تا ۲۵ میلیمتر ساخته می‌شوند. همچنین وزن درب و نوع لولای به کار رفته برای نصب درب نیز بر ابعاد چهارچوب فلزی تاثیرگذار است. وزن پروفیل چارچوب فرانسوی با توجه به ضخامت و جنس ورق تولید شده محاسبه می‌شود. به عنوان مثال، شاخه ۶.۶ متری پروفیل چارچوب فرانسوی با ورق St37 به ضخامت ۲ میلیمتر حدود ۲۳.۷ کیلوگرم وزن دارد.

– برش چارچوب فرانسوی

برای برش نیز باید ابتدا بدانیم که ضخامت ورق سیاهی که با آن چارچوب را می سازند چقدر است ، و عرض چارچوبی که میخواهیم در انتها داشته باشیم چه میزان خواهد بود. طبق آن ورق را از غلتک ها عبور داده و پس از آنکه پروفیل به اندازه ۶ متر و ۷۰ سانتی متر رسید برش داده خواهد شد. وزن چارچوب فرانسوی با ضخامت ورق تولید شده از آن رابطه مستقیمی دارد. معمولا از ورق های با ضخامت ۱.۵ ، ۲ و ۲.۵ میلیمتر تولید می شود که در آنصورت وزن هر شاخه پروفیل چارچوب فرانسوی نیز متفاوت خواهد شد ولی عموما ممکن است تا ۳۰ کیلو گرم برسد.

انواع چارچوب چگونه تولید می شوند؟

بغیر از چارچوب فرانسوی ، چارچوب های دیگری نیز در جهان ساخته و مورد استفاده قرار میگیرند. مانند چارچوب سایه دار ، سه لبه ، دو لبه ، ساده ، خم بالا ، فوانسوی پله دار ، سایه دار دو لبه ، لبه گرد ، لبه گرد بدون پله ، لبه گرد ساده ، چارچوب خم بالای دوپله ، دو طرف نما لبه گرد برعکس ، دوطرف نما لبه گرد دو پله ، دو طرف نما لبه گرد ، دو طرف لبه گرد بدون پله ، برنز خور ساده ، برنز خور سایه دار ، برنز خور لب گرد ، برنز خور لب گرد برعکس .

همچنین چارچوب های دیگری به نام چارچوب لب گرد پله پایین ، چارچوب لب گرد دو پله ، لب گرد برعکس لب گرد برعکس دو پله از جمله چارچوب هایی است که در بازار موجود می باشد.

برش چارچوب فرانسوی

با مدل‌های دیگر چارچوب در طرح و شکل آن است. انواع چهارچوب درب و پنجره عبارتند از: چهارچوب ساده، چهارچوب فرانسوی، چهارچوب مکزیکی و چهارچوب رومی. چهارچوب ساده دارای طرح صاف و بدون جزئیات است. چهارچوب فرانسوی دارای طرح منحنی و جزئیات زیباست . چهارچوب مکزیکی دارای طرح مستطیلی و خط‌خطی است. چهارچوب رومی دارای طرح بیضی و نقش‌برجسته است. هر کدام از این مدل‌ها بسته به سلیقه و نیاز مشتریان انتخاب می‌شود.

خرید پروفیل چارچوب فرانسه نیاز به توجه به برخی نکات دارد. اولین نکته کیفیت تولید پروفیل است که باید با استانداردهای معتبر همخوانی داشته باشد. دومین نکته قیمت پروفیل است که باید با توجه به نرخ ورق فولادی، نرخ دلار و نوسانات بازار جهانی مقایسه شود. سومین نکته مشخصات پروفیل است که باید با توجه به ضخامت، طول و وزن آن اطلاعات لازم را کسب کنید. برای خرید پروفیل چارچوب فرانسه می‌توانید از سایت‌ها، کانال‌ها و اپلیکیشن‌های فروش آنلاین آهن‌آلات استفاده کنید یا با شماره‌های درج شده در آن‌ها تماس بگیرید و سفارش خود را ثبت کنید.

همچنین چارچوب های دیگری به نام چارچوب لب گرد پله پایین ، چارچوب لب گرد دو پله ، لب گرد برعکس لب گرد برعکس دو پله از جمله چارچوب هایی است که در بازار موجود می باشد.

خط تولید چارچوب فرانسوی
کارخانه های سازنده آن

در این قسمت به معرفی نام برخی کارخانجات تولید کننده این محصول در شهر تهران می پردازیم:

  1. شرکت کیان پرشیا
  2. شرکت تعاونی فولاد علویجه
  3. شرکت نیکان پروفیل
  4. شرکت لوله و پروفیل صابری
عوامل موثر بر قیمت چارچوب فرانسوی :

عبارتند از: جنس و کیفیت ورق فولادی، ضخامت و طول پروفیل، نحوه تولید و رول فرمینگ، نام تجاری و کارخانه تولید کننده، نرخ دلار و نوسانات بازار جهانی، هزینه حمل و نصب و غیره ، باید توجه داشت که قابل تولید پروفیل فرانسوی با کمترین هزینه به صورت خودکار با دستگاه رول فرمینگ است.

آدرس دفتر مرکزی:

تهران - میدان صادقیه - بلوار آیت اله کاشانی - خیابان بهنام.

۰۲۱۴۴۰۳۳۵۱۵
۰۲۱۴۴۰۱۸۸۰۲
۰۲۱۴۴۰۴۰۷۰۱
۰۲۱۴۴۹۷۶۱۹۸

آدرس دفتر فروش:

تهران - بازار آهن شاد آباد - خیابان هاشمی - خیابان ایمن - بلوک ۹ جنوبی - پلاک ۳۶۷.

۰۲۱۶۶۶۷۳۵۵۸
۰۲۱۶۶۶۷۳۵۱۳
۰۲۱۶۶۶۷۲۱۷۷

© ۲۰۲۳ کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت محفوظ بوده و متعلق به شرکت توسعه سبز ارکید است

آدرس دفتر مرکزی:

تهران - میدان صادقیه - بلوار آیت اله کاشانی - خیابان بهنام.

۰۲۱۴۴۰۳۳۵۱۵
۰۲۱۴۴۰۱۸۸۰۲
۰۲۱۴۴۰۴۰۷۰۱
۰۲۱۴۴۹۷۶۱۹۸

آدرس دفتر فروش:

تهران - بازار آهن شادآباد - خیابان هاشمی - خیابان ایمن - بلوک ۹ جنوبی پلاک ۳۶۷

۰۲۱۶۶۶۷۳۵۵۸
۰۲۱۶۶۶۷۳۵۱۳
۰۲۱۶۶۶۷۲۱۷۷

© ۲۰۲۳ کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت محفوظ بوده و متعلق به شرکت توسعه سبز ارکید است و هرگونه کپی برداری از مطالب وب سایت بدون ذکر منبع ممنوع است.
error: محتوا محافظت شده است !