پروفیل لنگه دری

پروفیل لنگه دری

پروفیل چارچوبی 508 لنگه دری
لنگه دری ، یکی دیگر از پروفیل های چارچوبی

انواع مقاطع فولادی بسته ، طویل و توخالی که پروفیل نام دارد در تولید چارچوب فلزی در و پنجره ساختمانی استفاده می شوند، پروفیل لنگه دری ؛ یکی دیگر از این دست مقاطع فولادی است. یعنی طویل ، توخالی بوده و بدلیل شکل خاصی که دارد به آن لنگه دری یا پروفیل ۵۰۸ دولبه گفته می شود.این مقطع ، یکی از مهمترین پروفیل های چارچوبی است و با ضخامت های ۲ الی ۴ میل و طول ۶ متر در بازار موجود است .

فهرست مطالب این مقاله
 

روش تولید لنگه دری

این محصول بوسیله روش های متنوعی تولید می شود روشی که در نهایت انتخاب می شود بر روی کیفیت لنگه دری تاثیر مستقیم دارد. در روش نخست پس از انتخاب ورق سیاه مناسب که عموما از نوع ورق سیاه St37 است آن را از درون غلتک های بخصوصی عبور می دهند و در انتها به شکل مورد نظر در می آیند ، شکل ظاهری لنگه دری یک قوطی توخالی است که دو لبه مخالف هم این پروفیل بصورت خلاف جهت هم ، خم و پرس شده باشد.

تصویر پروفیل لنگه دری
-روش دوم تولید پروفیل چارچوبی ۵۰۸ :

در این روش همانند سایر مقاطع چارچوبی دیگر از بلوک های فولادی گداخته استفاده می کنند. این شمش ها پس از رسیدن به دمای مطلوب آن را از غلتک هایی عبور می دهند تا در نهایت شکل لنگه دری را ایجاد نمایند. در این مرحله ضخامت پروفیل ، با توجه به ضخامت در نظر گرفته شده برای ورق فلزی تعیین می شود. یعنی برحسب اینکه در انتها چه سایز لنگه دری قصد داریم داشته باشیم ، هنگامی که بلوک های گداخته از بین غلتک ها عبور می کند و شکل بیرونی لنگه دری به خود می گیرد سُمبه ای دیگر از داخل بلوک گداخته عبور کرده و ضخامت آن را تعیین می نماید. پس از سرد شدن محصول در مرحله قبل آن را بازپخت یا آنیل کاری نموده و در نهایت سرد گردیده و به اندازه های مختلف معمولا ۶ متری برش داده خواهند شد.

استاندارد ها و تولید کنندگان لنگه دری

این محصول بر اساس استاندارد های ملی و استاندارد هندی IS4351 تولید می شود.برای تایید مقاومت و کیفیت لنگه دری باید قوانین و استاندارد های لازم در تولید آن رعایت شود. استاندارد های ملی که گفته شد ، شامل استاندارد های ۷۳۳۶ و ۷۳۳۸ است . هر پروفیل ۵۰۸ دو لبه ای که با یکی از این استاندارد ها تولید شده باشد مقاومت و مصرف متفاوتی خواهد داشت. درادامه به برخی اسامی تولید کنندگان لنگه دری در ایران اشاره می نماییم :

  1. آربان فولاد
  2. جهان پروفیل پارس
  3. فولاد سپاهان اصفهان
  4. فولاد ماهان

همچنین شرکت توسعه سبز ارکید می تواند تا بهترین و با کیفیت ترین مقطع فولادی بخصوص پروفیل های چارچوبی مانند لنگه دری را برای متقاضیان این محصول تهیه نماید.

تولید کنندگان بسیاری پروفیل لنگه دری را تولید می نمایند

کاربرد لنگه دری و بسته بندی آن

عموما از مقاطع پروفیلی در صنایع مختلفی استفاده می شود ، پس از تولید لنگه دری که قبلا توضیح داده شد ، جهت استفاده در تولید دیگر سازه های فلزی ، این محصول بسته بندی شده و به فروش می رسد. پروفیل ۵۰۸ یا پروفیل چارچوبی دولبه ، مصارف اصلی و فرعی بسیاری دارد. که در زیر ابتدا به ترتیب نحوه بسته بندی و سپس به کاربرد آن اشاره می نماییم

– نحوه بسته بندی پروفیل ۵۰۸ لنگه دری :

نحوه بسته بندی این محصول به گونه ای است که معمولا لنگه دری های با طول   ۶ الی ۱۲ متری را با بندیل و سپس با تسمه محکم می نمایند. سپس مشخصاتی که در ادامه قید می گردند، بصورت پلاک های کوچکی بر روی آنها قرار داده می شود:

  1. نشانه کیفیت و و تاییدیه محصول
  2. ابعاد محصول و وزن آن
  3. شماره بسته بندی
  4. نام کارخانه و تولید کننده
  5. شناسه محصول
مشخصات ابعادی پروفیل لنگه دری
– کاربرد لنگه دری :

اغلب از این محصول جهت استفاده در ساخت چارچوب پنجره ساختمان مورد استفاده قرار میگیرد. برخی نرده ها ، پل های فولادی که در سازه های مراکز صنعتی موجود هستند مانند  پتروشیمی ها، پروژهای معدنی و غیره مورد استفاده قرار میگیرند.

عوامل موثر بر قیمت لنگه دری

این محصول نیز مانند سایر مقاطع طویل فولادی که به آنها پروفیل گفته می شود ، از قیمت جهانی فولاد تاثیر می پذیرد. همچنین این محصول از تغییر قیمت ورق سیاه نیز تاثیر می پذیرد بنابراین در صورت افزایش قیمت شمش، ورق سیاه، قیمت لنگه دری نیز افزایش خواهد یافت. از همه مهم تر، قیمت و نوسانات ارزی در داخل و وجود تصمیمات وارداتی و صادراتی نیز بر روی قیمت این محصولات، بخصوص پروفیل چارچوبی لنگه دری ۵۰۸ تاثیر می گذارد.

آدرس دفتر مرکزی:

تهران - میدان صادقیه - بلوار آیت اله کاشانی - خیابان بهنام.

۰۲۱۴۴۰۳۳۵۱۵
۰۲۱۴۴۰۱۸۸۰۲
۰۲۱۴۴۰۴۰۷۰۱
۰۲۱۴۴۹۷۶۱۹۸

آدرس دفتر فروش:

تهران - بازار آهن شاد آباد - خیابان هاشمی - خیابان ایمن - بلوک ۹ جنوبی - پلاک ۳۶۷.

۰۲۱۶۶۶۷۳۵۵۸
۰۲۱۶۶۶۷۳۵۱۳
۰۲۱۶۶۶۷۲۱۷۷

© ۲۰۲۳ کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت محفوظ بوده و متعلق به شرکت توسعه سبز ارکید است

آدرس دفتر مرکزی:

تهران - میدان صادقیه - بلوار آیت اله کاشانی - خیابان بهنام.

۰۲۱۴۴۰۳۳۵۱۵
۰۲۱۴۴۰۱۸۸۰۲
۰۲۱۴۴۰۴۰۷۰۱
۰۲۱۴۴۹۷۶۱۹۸

آدرس دفتر فروش:

تهران - بازار آهن شادآباد - خیابان هاشمی - خیابان ایمن - بلوک ۹ جنوبی پلاک ۳۶۷

۰۲۱۶۶۶۷۳۵۵۸
۰۲۱۶۶۶۷۳۵۱۳
۰۲۱۶۶۶۷۲۱۷۷

© ۲۰۲۳ کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت محفوظ بوده و متعلق به شرکت توسعه سبز ارکید است و هرگونه کپی برداری از مطالب وب سایت بدون ذکر منبع ممنوع است.
error: محتوا محافظت شده است !